Alkaa "koirahiki" haista jo aika pahalle meidän taloudessa....helle ja pulikoiminen joka kuraojassa on tehnyt tehtävänsä ja meidät pojat suorastaan löyhkää...etenkin Pave. Koko viikon olen yrittänyt ottaa aikaa jostain että olisin saanut pestyä nuo löyhkäkasat mutta puintihommat ovat haitanneet koiran hoitoa pikkasen. Pitäisi kuitenkin pestä ne aamupäivällä jotta turkki ehtisi kunnolla kuivaa ennen yöpuulle menemistä. Eriasia on kuitenkin se miten nuo junttikoirat saa pestyä...eivät kumpikaan ole mitään puhtausintoilijoita.

Tänään hauvelit pääsivät illalla mun kanssa pellolle etsimään vielä yhdeltä lohkolta hukkakauraa...täytyy yhdistää työ ja huvi samalla kertaa. Iltapäivällä oli satanut pikkasen vettä joten joka pelto ja heinätupsu oli märkää joten arvata voi että nuo pojat olivat aika märkiä ja likaisia lenkin jälkeen...etenkin kun joka oja ja viepä oli tutkittu pohjia myöten tarkasti...Pave on ainakin näköjään kunnossa, eipä ollut tietoakaan mistään "kiputilasta" missään päin kroppaa, niin sujuvasti siltä onnistui ojien yli hyppimiset...toisesta ei voi sanoa samaa: Manu-poika tippua tupsahti muutaman kerran ojan pohjalle kun ei oikein tajunnut missä siellä naapurin heinäpellolla oikein niitä ylitettäviä ojia on...Ei löydetty onneksi hukkakauroja mutta hauskaa koirilla oli kun pitkästä aikaa oli kivan viileä ilma niiden juosta ja riehua...mitä väliä noista kuraisista turkeista...tärkeintähän on että koirat saavat viettää ns. koiran elämää....

Mutta tosiaan ne voisi yrittää huomenna tai viimeistään viikonloppuna pestä. Olen jo suunnitellut tekeväni semmoisen pesuaitauksen niille tuosta lapsen leikkikehästä...ainakin Pave on pakko laittaa "suljetulle osastolle" jos sen haluaa saada puhtaaksi...valitettavasti se ei vaan ole kovin yhteistyöhaluinen mun kanssa kun pesusta on kyse...ei tarvitse minun kun mainita että pitäisköhän nuo rontit pestä niin Pave häipyy näkyvistä...mutta hätä keinot keksii..joten tämä Pelle Peloton rakentaa oman koiranpesuautomaatin...katotaan tuleeko peräti sellainen joka päätyy myyntimarkkinoille ostoskanavalle....tarina jatkuu seuraavassa numerossa...

Enhän minä ole läheskään niin likainen kun tuo velipoika..eihän minua tarvi pestä, eihän?

Mitähän kivaa tämän ojan pohjalta löytyy: ehkäpä muutama sammakko, sisilisko ja taikkapa käärme...

Nyt minä hyppään...tule Manu perässä....

Hei, mä pääsin melkein yli...takajalat pikkasen vaan kastui...

Saa nähdä miten poikien hymyt hyytyy kun huomaavat että pesu-urakka on edessä...