Eilen meillä kävi vieraita...tai ei nyt ollenkaan niin vieraita vaan vanhoja tuttuja...Sanna ja tytöt tulla tupsahtivat pihaan iltapäivällä ja pojat olivat jälleen kerran iloisesti yllättyneitä...vauhti oli taas kovaa vaikka välillä taisi tulla Bellan ja Manun välille pikkuisen riitaa kun molemmat olisivat halunneet omia kepin...no hyvö että joku pitää kuria tolle Manulle...Pavehan sille ei pysty sanomaan vastaan ollenkaan...

Koirat käppäilivät ulkona kun me kuivattelimme sisällä sukkiamme jotka kastelimme metsäreissulla...tyhmää oli luulla että lumet olisivat sulaneet tuolta metsästä ja jos oli niin isot lätäköt olivat tilalla...no oppia ikä kaikki...

Tässä pojat ja Bella...kummankohan morsian tuo likka oikein on....

Se on kyllä ton Manun tyttöystävä...mulle on varattu toi Teri...se on niin kaunis pimu!!

 

Ai mä vai...kiitos Pave! Minusta sä olet oikein komea poika!

Mitä te siellä puhutte? Mä olen taas ihan ulkona teidän jutuista...joo tykkään mä Bellasta vaikka se välillä mua komentaakin...mutta rakkaudestahan se hevonenkin potkii...mullahan on siitäkin kokemusta:))

No olkoot siinä luulossa toi Manu et se on mun "valittu"...tuskinpa meistä ikinä tulee mitään...se on aika rasittava jätkä jos suoraan sanon...aina perässä roikkumassa ja varastelee mun keppejä...

Auringonottoa...Teri ja Sanna aitan portailla...ei ihan vielä saada rusketusraitoja näillä lämpöasteilla mutta ihan kohta tarkenee jo bikineissä...

Mä olen vielä niin pieni poika et leikin leluilla...tää on mun ikioma sorsa jonka sain 1-vuotis synttärilahjaksi...Pave pelkää tän ääntelyä...tää on ihan OIKEA lintu!!! Ainakin toi mamma sanoi niin ja sehän puhuu aina totta meille pojille....

Tytöt kun lähtivät ajelemaan kotia päin läksimme poikien kanssa tekemään vielä iltalenkin että minäkin saan liikuntaa...Seuraavat kuvat ovat kyllä edelliseltä päivältä mutta samaa reittiä mentiin nytkin...ja samat kuraponnit käytiin läpi...

Kävelkää te siellä tiellä niin mä testaan tän pellon et jokos kohta pääsee toukotöihin...märkää on vielä...ei tänne uskalla isoilla koneilla tulla...

Manu kuuletko...kuovi laulelee tuolla pellolla...sillä on kyllä pitkä ja komea toi nokka...

Ai missä...mä lähen ottaa sen kiinni...mulle on luvattu täksi kesäksi omia kanoja mut ei niitä vaan kuulu eikä näy...täytyy ite alkaa pyydystelemään jonkinmoinen lintulauma pihalle...sama mulle mitä lajia ne on...kaikki kelpaa...Kvaak!!! Tuolla menee sorsa...nyt vauhtia!!!

En mä mitään lintua saanut kiinni...jospa mä oottelen tässä ojassa jos ne vaikka tulisi tänne uimaan...viime keväänä me nähtiin sorsapari just tässä kohdassa...On tää kyllä pikkasen kylmää vettä mut yritän tareta...

Sä olet ihan hölmö poika, Manu! Etkös sä tiedä et Eu-direktiivit kieltää kanojen ulkona pidon ennen kesäkuuta...ainakin näin oli yhteen aikaan...ne kanat tulee vasta reilun kuukauden päästä...vaikka toi mamma sano et ei ne viikkoo kauempaa elä...sä kuulemma syöt ne heti kun kiinni saat....MINÄHÄN osaan käyttäytyä sivistyneesti eikä tapoihni kuulu syödä mitään mikä liikkuu (paitsi hiiret ja kissatkin jos saisin kiinni mutta niitä ei lasketa)...Mä osaan juoda vettäkin näin siististi...ei tarvi kaikkia käpäliä kastella..."Sua lähde kaunis katselen"...: "No nyt alkoi runosuonikin sykkimään:)".....