Yöllä oli satanut pikkasen lunta, ja "jouduin" tekemään traktorilla lumitöitä. Isäukko opetti mua käyttämään lumilinkoa, kun en ole sitä tän jontikan kanssa vielä käyttänyt. Eihän se vaikeaa ole kunhan ensin taas muistaa mikä mikäkin nappula on ja mistä lähtee linko pyörimään. Onneksi tuli tuo veljenpoika ajamaan tolla toisella traktorilla ja etukuormaimella, että mun ei tarvinnut kun ajaa tästä pihapiiristä nuo autotiet. No Pavehan suuttui kun ei päässyt heti aamulla mun kanssa ulos vaikka näki et mulla oli lenkkivaatteet jo päällä. Lumitöitten jälkeen kun hain sen sitten ulos niin yritti tehdä kaikki pahat temput mitä vaan osaa: hyppi vasten, näykki hanskoista ja tökki kuonollaan "namutaskua", onneksi sitte rauhoittu kun huomasi et enhän mä sitä noteeraa ollenkaan kun tollee käyttäytyy. Kyllä näköjään nuo eläimet osaa tota mieltä näyttää siinä kun ihmisetkin.

Käytii sellainen pikanen lenkki tuolla kylän urheilukentällä. Ei meinanu millään malttaa kävellä mun sivulla, vaan yritti kokoajan mennä edellä. Nähtiin vähän kauempaa kaksi koirakveria; ne on muuttanu tänne Suomeen tuolta Englannista. Britti-isäntä ei uskaltanu tulla meidän luo niitten kanssa, vaan morjesteli vähän kauempaa meille. Kerran on Pave niitten kanssa leikkiny siellä kentällä, ja hyvin tulivat toimeen keskenään tolla kansainvälisellä koirankielellä.

Kotia tullessa olikin jo veljentyttö ilmestynyt meille yökylään ja jäätiinkin ulos joksikin aikaa leikkimään lumikasaan. Pavekin hyppi lumikasan päällä ja hauskaa tuntui olevan. Pidin sitä kyllä remmissä ihan sen takia kun se välillä voi hyppiä ja juosta liiankin innoissaan, että voi kaataa tollasen pienen tyttelin. Meidän piti paistaa makkaraa nuotiolla mutta laiskuus iski ja mentiinkin sisälle laittamaan makkarat sähkögrilliin. Hyviä ne olivat niinkin, Pave  olisi syönyt varmaan kymmennen jos vaan olis annettu. Tää ilta meneekin tuon likan kanssa leikkien, saunoen ja telkkaria katsoessa. Täytyy ton Paven kanssa lähteä vielä iltalenkille vähän myöhemmin. Pidetään tänään tällainen pikkasen rauhallisempi treenipäivä, ei aina jaksa kieliulkona viipottaa tuolla tiellä.

I´m King of the World.

Meinaatkos tulla mun vuorelle? Älä kuule yritäkkään!

Puussa saa Merikukka olla rauhassa, sinne ei Pave onneksi pääse.